داستان مای لیست، پلتفورم تامین عمده اسباب بازی، تحریر و کتاب

MYLIST: LIVE YOUR LIST
 ما در مای لیست تلاش می کنیم تا تجربه متفاوتی از پخش و تامین کالای عمده برای تامین کنندگان و خریداران رقم بخورد.  تامین کالای عمده فرهنگی، تجارت الکترونیک و به روز کردن کسب کارهای سنتی، مهم ترین تخصص ماست.

 

پلتفورم عمده کالا

مقداد فقیهی ( فعال حوزه پخش اسباب بازی ):
از سال ۱۳۸۸ در حوزه تولید و توزیع بازی فکری و اسباب‌بازی در حال فعالیت هستم. در بدو امر با ایجاد برند فکرانه و تولید محصولات شناخته شده ای مانند بازی‌ی ها اتللو، پنتاگو، ابلون و بلاک آس،… وارد بازار اسباب بازی شدم.
برای فروش محصولاتمان ابتدا با یک شرکت پخش قرارداد انحصاری بستیم و به تدریج، دریافتیم که نیازها و دغدغه‌های ما برای افزایش سهم بازارمان، در همکاری با این پخش و سیستم های مشابه با آن پاسخ داده نمی شود. به همین دلیل عملا به سمت این رفتیم که در حوزه توزیع کالا وارد شویم.
به مرور تعداد مشتریان، گردش مالی و نیز تنوع سبد کالایی گسترده تر شد و حجم و پیچیدگی کار در بخش تامین کالا، بازاریابی و فروش، انبارداری و لجستیک وهمینطور الگوی گردش مالی بیشتر شد. در این بین، برای من مشخص شد که ساختار سنتی بازار پاسخگوی فعالیت های بزرگ و مقیاس‌پذیر پخش و توزیع کالا نیست و بخش قابل توجهی از منابع، در فرایند گردش کالا در بازار هدر می‌رود.
ایده دسترسی راحت فروشگاه‌داران به سبد کالایی پخش‌کنندگان و تامین‌کنندگان دست‌اول و نیز تسهیل دسترسی ساده اهالی بازار به اطلاعات به‌روز محصولات، جرقه شکل گیری این پلتفرم را در ذهن من به وجود آورد و با مطالعه تجربیات مشابه موجود در کشورهای پیشرفته، به تدریج ایده آن تکامل پیدا کرد.
علاوه بر شناخت ادبیات و سازوکارهای بازار، ارتباط و آشنایی با اهالی صنف کمک کرد با هم افزایی و در نظر گرفتن ظرفیت های بازیگران این صنف،پلتفرم مای لیست رشد بهتری پیدا کند.
با توجه به این که عمده فروشگاه های عرضه کننده کالاهای فرهنگی علاوه بر اسباب بازی، در حوزه کتاب و لوازم التحریر هم فعالیت می کنند، تلاش کردیم پلتفرم همزمان در این سه حوزه، تامین کنندگان و محصولات آنها را پوشش بدهد. با این حال، برای رسیدن به هدف تبدیل شدن مای لیست به عنوان راسته بازار کسب‌وکارهای فعال در صنایع فرهنگی، هنوز مسیر طولانی در پیش هست…

 

استارتاپ ایرانامین زاهدی (فعال در حوزه آی تی ) :
سال ۱۳۹۹ بود که پیشنهاد ساخت سامانه ای برای بازار اسباب بازی توسط آقای فقیهی به من داده شد. این فرصتی بود تا تجربه سالها فعالیت را در حوزه آی تی در شرکتهای بین المللی همچون مایکروسافت، نوکیا و پیپال در خارج از کشور، بتوانم در داخل کشور به کار بگیرم و این تجربه علمی را بروز و ظهوری تازه ببخشم.
تجربه چند استات آپی هم که در حوزه های مختلف راه اندازی کرده بودم هم به کمک آمد و با کار گروهی ای که ایجاد شد، شکل گیری ایده مای لیست را به ارمغان آورد.
در این سامانه سعی شده است که روال استاندارد موجود در شرکتهای بین المللی، البته به تناسب ظرفیت موجود، به کارگیری شود که نتیجه آن ساماندهی وضعیت بازار نه تنها اسباب بازی بلکه باقی بازارها هم باشد و بتواند در داخل و خارج از کشور منشا توسعه و تحولات اقتصادی شود.

 

هادی قائمی (مشاوره استارتاپ و کسب و کارهای نو):
ایجاد کسب و کارهایی که زمینه ساز ورود تولید کنندگان جدید به بازار باشد، دغدغه ذهنی من بوده است. در این اثنا با پلتفرم مای لیست آشنا شدم.
مای لیست یک ابزار کاملا عملیاتی و کم هزینه برای ورود تولید کنندگان قابل و گمنام به بازار و شناساندن کالای آنان به فروشندگان است. تیم جوان و با تجربه ای که در کنار پلتفرم مای لیست قرار داشت، من رو متقاعد کرد که به مای لیست بپیوندم.

 

 

 

تولد مای لیست: تجربه سالها فعالیت در حوزه پخش محصولات فرهنگی و تلفیق آن با سالها تجربه کاری در پلتفورم های کشورهای پیشرفته ما را برآن داشت تا به مطالعه تجربیات مشابه در کشورهای پیشرفته بپردازیم.
نتیجه این مطالعه یافتن ایده های متعدد از دیجیتالی شدن کسب کارهای حوزه بی تو بی در سرتا سر دنیا و به خصوص آمریکا بود. مطالعه این پلتفوروم ها که هر یک به حل مشکلاتی در منطقه و حوزه کاری خود پرداخته بودند و  عرضه مشکلات موجود در بازار ایران به روش ها و همچنین بومی سازی آن ما را به نتیجه پلتفورم مای لیست رساند.
پلتفورمی که مهمترین هدف آن روان تر شدن جریان پخش کالا در بازار و ایجاد یک راسته بازار دیجیتالی در صنف کالاهای فرهنگی است.

بهترین پلتفورم بی تو بی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *